Likadana frillors ö

Jag har konstaterat att alla vita kvinnliga ö-bor över 50 år har exakt likadan frisyr. Komiskt. De ser ut som de har just varit och klippt sig, varenda dag, hos samma frisör som kan EN frisyr. Snaggat i nacken, snaggat på sidorna och riktigt permanentat krulligt hår på hjässan. Snyggt.... kanske någon tycker, inget fel i det. Det jag reagerar på är att ingen ser annorlunda ut!

Jag ska väl inte säga nåt, med min lejonman till frisyr och annalkande dreadlocks. (För att inte tala om 80-talets långa stubb!)

-Älskling jag måste nog gå och klippa mig!

 -GÅ INTE OCH KLIPP DEJ FÖR FASEN! INTE HÄR! Åk nånstans och klipp dej, men inte här!

-Men älskling, snaggat upp i nacken och krull på toppen...??

 Han är livrädd att jag ska komma hem och se lika dan ut. Jag har inte hört talas om någon frisör här så var alla nyklippningar kommer ifrån är en gåta. En privat källarsalong kanske? 

Undrar om de säger något när de stöter på någon som just har klippt sig (för andra gången samma dag)?

-Hej, snygg du är i håret idag!
-Jasså, tack! Du med. Riktigt krulligt där uppe...!
-Tack, OK vi ses sen!

 Det är lite skrämmande att jag också har sett en tjej i 20 års-åldern med samma look. Vad är det här? En sekt? Ett mode? En förbannelse?

 Jag hoppas att det inte är en förbannelse. Vi bor mitt ibland dem!

 


Kommentarer
Postat av: Moralmammans mor

Klipp dej INTE där. Förstör inte ditt långa fina hår tycker din mormor. Kramar till er

2010-09-08 @ 17:00:20
Postat av: Carola

ha ha... nej det är nog ingen risk. Behåller nog håret ett tag till.

Kram

2010-09-08 @ 19:44:55
URL: http://hajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0